TO BE OR NOT TO BE
 

 
REMEMBER THE FLYING
 
 
   
 
Tuesday, March 18, 2008
 
سالي ديگر هم گذشت تا فراموش نكنيم كه براي رفتن آمده ايم و نه ماندن! زندگي به زعم من به رود مي ماند و آدمي به آب ! و آب براي جاري شدن است نه براي ماندن، كه اگر بماند مي گندد، و براي سيراب كردن است و نه براي سيراب شدن!
هر قطره آب ارزشمند است ولي قطره زماني ارزشمندتر مي شود كه با ساير قطره ها جمع گردد و هر چه بيشتر شوند نيرويشان بيشترمي شود و سودمندتر و اثربخش تر !
و واي بر زماني كه اين قطره ها و نيرويشان به خطا روند كه سيلي مي شوند ويرانگر و نابود مي كنند هرآنچه بر سر راهشان باشد!
باري! به هر طريق، هدف رود رسيدن به درياست، كه دريا مبدا و مقصد است وآرامش است و كمال است و زيبايي!
سالي نو ، بهاري نو و روزي نو از راه مي رسد كه بدانيم كهنگي و ماندگي جاودانه نيست و انچه طالب و خريدار دارد چيزهاي نو، حرفهاي نو و فكرهاي تازه است و اگر خودمان را و دلمان را و روحمان را نو نكنيم ، بوي نم و ناي از بند بند وجودمان بر مي خيزد و آنچه خريدار ندارد آدمي است با فكرهاي كهنه و عقايد كهنه و عادات كهنه!
سال جديد مي آيد و اگر به خودمان نياييم قبل از آنكه بفهميم رفته است ، كه سالها آمدند و رفتند و ما نبوديم و سالها خواهند آمد و رفت و ما نخواهيم بود!
پس اي كاش كه قدر سالهاي بودنمان را بدانيم و آنچنان باشيم كه پس از نبودنمان نيز در يادها باشيم و ناممان بيش از خودمان در اين دنيا بماند و به قول رندي از امروز بيندبشيم كه بر سر مزارمان چه بنويسند!؟
.................:او مردي(زني) بود كه
خدايا! ياريمان كن چنان باشيم كه تو مي خواهي و تو مي پسندي و آنچنان بميريم كه پس از مرگمان تنها دارايي دنيامان مال و منال نباشد و تنها دارايي آخرتمان، گناهانمان!

پروردگارا! مددي كن كه سال جديد براي ما سالي متفاوت از سالهاي پيش باشد، سالي كه بخود بياييم و از كبروغرور ، حرص و آز، دروغ و ريا رها شويم و دلهامان مملو از دوستي و مهرباني و صداقت و زيبايي باشد!

الهي ! ما را و مردم ما را و كشور ما را بر سه چيز استوار كن:

پندار نيك، گفتار نيك ، كردار نيك
!

عيدتان مبارك و نوروزتان خوش!
Comments: Post a Comment

 

 
 
Archives:

 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.  

Home